Reklama, co i jak w świecie marketingu i reklam?

zęsto oświetloną tablicą reklamową, umieszczaną na budynkach lub na specjalnie przystosowanych do tego słupach. Najpopularniejsze formaty nośników sieciowych (tj. standaryzowanych) stosowane w Polsce to: billboardy/

Reklama, co i jak w świecie marketingu i reklam?

Kwestia billboardu w Wikipedii

Billboard ? dużych rozmiarów tablica lub plakat reklamowy1, stosowany głównie w reklamie zewnętrznej.

Termin określa też nośnik reklamy, będący dużą, często oświetloną tablicą reklamową, umieszczaną na budynkach lub na specjalnie przystosowanych do tego słupach.

Najpopularniejsze formaty nośników sieciowych (tj. standaryzowanych) stosowane w Polsce to:

billboardy/freeboardy 12 m? o formacie 5,04x2,38 metra (tzw. format europejski, eurobillboard);
billboardy/freeboardy 12 m? o formacie 4x3 metry;
billboardy/freeboardy 18 m? o formacie 6x3 metry;
billboardy/freeboardy 36 m? o formacie 12x3 metry;
billboardy/freeboardy 48 m? o formacie 12x4 metry;
citylighty 1,2x1,8 na wiatach przystanków miejskich;
inne citylighty 1,2x1,8 ? naścienne, wolnostojące, na latarniach;
billboardy 6 m? (aktualnie spotykane w metrze).
Głównie w dużych miastach występują również megaboardy, mające najczęściej formaty niestandardowe, o powierzchniach powyżej 50 m? i dochodzących do 300 m? (reklamy na budynkach).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Billboard_(reklama)


Wykorzystywanie reklamy mobilnej

Reklamy mobilne stały się w obecnych czasach bardzo popularne i wiele osób prowadzących własną działalność nie wyobraża sobie, że mogłyby zachęcać do korzystania ze swoich usług bez posiadania reklamy mobilnej. Takie reklamy mogą być zamieszczane na samochodach i autobusach oraz na przyczepach i innych pojazdach, które się przemieszczają.

Podstawową zaletą reklamy mobilnej jest właśnie jej mobilność, czyli częste przemieszczanie się po różnych odległościach. Dlatego może być ona wykorzystywana nie tylko do reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej, ale również do reklamowania nowych przychodni czy aptek. W takich wypadkach reklamy mobilne projektowane są przez fachowców i wykonywane przez specjalne firmy.


Samodzielne zamieszczenie reklamy na przyczepie

Niektóre firmy stwarzają możliwość wynajmu reklamy mobilnej. Może się nawet udać wynająć przyczepę z interesującą klienta reklamą, jeżeli tylko potrzebuje on bardziej ogólnej reklamy i znajdzie firmę posiadającą w swoim zestawie interesującą go przyczepę. Można także wynajmować przyczepę z miejscem na reklamę mobilną, która zostanie wykonana samodzielnie.

Trzeba stwierdzić, że dzięki powszechnej dostępności do różnych drukarni i programów komputerowych samodzielne wykonanie reklamy mobilnej nie jest takie trudne. Również samodzielne zamieszczenie reklamy na przyczepie nie będzie sprawiało większego problemu temu klientowi, który posiada do tego odpowiednie narzędzia. Dzięki takiej samodzielnej pracy uda się zaoszczędzić nieco pieniędzy.