O e-dokumentacji medycznej w Wikipedii
Rodzaje i zakres dokumentacji medycznej (która może występować zarówno w formie elektronicznej, jak i papierowej) został opisany w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania1. Przepisy te regulują również sposób wytwarzania, przechowywania i udostępniania tej dokumentacji. Możliwość stosowania zamiennie dokumentacji papierowej, jak i elektronicznej dopuszcza w/w rozporządzenie, co dodatkowo potwierdzone jest w art. 56 ust. 1 Ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia2: ?Do dnia 31 lipca 2014 r. dokumentacja medyczna może być prowadzona w postaci papierowej lub elektronicznej?. Po tym terminie dokumentacja medyczna wszystkich rodzajów oraz w całym zakresie będzie musiała być prowadzona wyłącznie w formie elektronicznej.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Elektroniczna_Dokumentacja_Medyczna
Przesiadka na e-kartoteki pacjentów
Dokumentacja medyczna musi być prowadzona w każdym ośrodku opieki zdrowotnej. Niebawem wejdą w życie przepisy dotyczące nowelizacji sposobu jej prowadzenia i przechowywania, a także udostępniania. Obecnie każdy pacjent ma swoją kartotekę w postaci teczki lub segregatora, gdzie zamieszczone są informacje o przebiegu leczenia, chorobach i wynikach badań.
Ustawa przewiduje zmianę analogowej dokumentacji na jej elektroniczny odpowiednik, więc wszystkie ośrodki medyczne będą musiały zainwestować w programowanie do e-dokumentacji medycznej, które spełnia podane w ustawie normy i założenia.
Nowoczesność a papierowe dokumenty
Czy prowadzenie papierowych dokumentacji to przeżytek, wielu przedsiębiorców powie, że tak. I w sumie maja rację, ponieważ mało która nowoczesna firma korzysta z papierowych dokumentów. Niestety instytucje rządowe i państwowe dalej tkwią, mimo usilnych prób zmiany, w stosach papierów.
Wcale tak być nie musi, żeby załatwić jakąkolwiek sprawę w urzędzie można by najzwyczajniej w świecie zalogować się na swoje konto w urzędzie i tam dokonywać wszelkich zmian. Na szczęście jest nadzieja, ze niebawem się to zmieni. Szpitale niedługo czeka poważna zmiana w tej właśnie dziedzinie.