Przewozy, transfery i inne przejazdy trasówkami

Dodane: 23-06-2016 12:23
Przewozy, transfery i inne przejazdy trasówkami Transport w nowym mieście bywa trudny, a kiedy mamy ważne spotkanie nie ma czasu na poznawanie rozkładu komunikacji miejskiej. Należy posiadać numer na transport osobowy warszawa oraz wpisać go sobie jeszcze przed wyjazdem.

Taksówka jako ostateczność

Dla niektórych taksówka jest zbyt drogą opcją transportu i w sumie w porównaniu do ceny bilety komunikacji miejskiej to taxi rzeczywiście ma wygórowaną cenę. Jednak taksówki mają jedna ważną przewagę nad komunikacją miejską, mianowicie dowolne miejsce odbioru pasażera i zawiezienie go pod wskazany adres.

Bywa, ze taksówka to jedyna opcja dostania się w odległe miejsce. Czasami nie ma nigdzie w okolicy przystanku autobusowego, albo godzina jest późna i następny transport publiczny pojawi się dopiero nad ranem. To właśnie w takich przypadkach, nawet Ci najbardziej skąpi, zadzwonią po taksówkę, aby dowiozła ich na miejsce.


Auto na taksówkę

Taksówki to często pojazdy średniej klasy, najczęściej posiadające klimatyzację, skórzane fotele oraz inne udogodnienia. Najczęściej kojarzącą się marką samochodów związaną z taksówkami jest Mercedes, ponieważ uchodzi też za najbardziej niezawodnego producenta samochodów.

Taksówka musi być wygodna- stąd klasa średnia lub wysoka. Nie wyobrażam sobie aby taksówką mógł zostać samochód typu hatchback lub van. Klimatyzacja jest wręcz niezbędna, zwłaszcza w upalne dni, których ostatnio coraz więcej. Co do skórzanych foteli są łatwe do czyszczenia i dezynfekcji, a czystość w taksówce jest równie ważna co wygoda.


Z encyklopedii: Historia starych taksówek- Beardmore

Beardmore Motors Ltd. ? dawne brytyjskie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją samochodów. Istniało w latach 1919 - 1966.

...

Skoncentrowano się na montażu samochodów osobowych oraz taksówek. Pierwszy model 11/4 wyposażono w czterocylindrowy silnik o pojemności 1486 cm3. Zastąpiono go w 1923 roku modelem 12/30 z silnikiem o większej mocy 1854 cm3. Na bazie 12/30 stworzono wersję Super Sports. Prędkość testowano na torze Brooklands.

W 1925 roku zamknięto zakłady w Anniesland i przeniesiono produkcję do wytwórni taksówek w Paisley. Wprowadzono na rynek model 14/40 o pojemności 2297 cm3. Gdy zwiększono pojemność do 2391 cm3 przemianowano go na wersję 16/40. Zarzucono montaż czterocylindrowego o pojemności 4072 cm3, a w potem również pozostałe modele osobowe.

Większe sukcesy osiągano produkując taksówki, zwłaszcza dla Londynu właśnie w Paisley już od 1919 roku. Pierwszym modelem był Mk 1 cieszący się wysoką renomą. W 1923 wszedł model Mk 2, zastąpiony z czasem mniejszym, bardziej ekonomicznym Mk3. Po upadku koncernu William Beardmore and Company spółka Beardmore Motors Limited została wykupiona i produkcję w 1929 roku przeniesiono ze Szkocji do Londynu. Wówczas wprowadzono do produkcji serię "Paramount" z modelami Mk4 (1932), Mk5 (1935), Mk6 (1936).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Beardmore