Ogólnie o częściach samochodowych

Dodane: 25-07-2016 16:57
Ogólnie o częściach samochodowych esen.pl

Silnik dwusuwowe - rodzaje i zastosowania

Podstawową wadą silników dwusuwowych jest duże zużycie paliwa (niższa sprawność), wysoka emisja spalin oraz głośna praca. Głównym tego powodem jest utrudniona wymiana ładunku w silniku (oczyszczenie cylindra ze spalin podczas płukania nie zawsze jest zupełne).

Do zalet silników dwusuwowych, oprócz prostszej konstrukcji, zaliczyć trzeba zdolność do pracy w dowolnej pozycji co dla silników czterosuwowych wiąże się ze znacznym skompilowaniem układu smarowania. Dlatego silniki te pozostają stale w użyciu w napędzie maszyn odwracanych w czasie pracy - pił i kos spalinowych.

Silniki dwusuwowe benzynowe, aczkolwiek mają zalety, stosowane są dużo rzadziej niż czterosuwowe. Obecnie najistotniejsze są kwestie ekologiczne (kwestie zanieczyszczania środowiska i nadmierna emisja dwutlenku węgla). Stosowano je głównie tam, gdzie ważne było, aby silnik był jak najmniejszy i najprostszy. Z początku m.in. do napędu lekkich motocykli i motorowerów, później także np. kosiarek do trawy. W ostatnich czasach w krajach wysoko rozwiniętych nawet w tych zastosowaniach wypierają je silniki czterosuwowe. Pierwsze samochody Saaba wyposażone były w silniki dwusuwowe, w latach 70. XX w. używała ich do napędu małych samochodów firma Suzuki, jednak najczęściej i najdłużej, bo aż do lat 80. XX w. stosowano je w Polsce i NRD gdzie były montowane do aut osobowych: Syrena, Trabant i Wartburg.

Silniki dwusuwowe średnioprężne mogły być zasilane różnymi paliwami naftą, olejem napędowym, spirytusem, benzyną. Silniki te miały stopień sprężania od 4,5 ? 4,75, a więc niższy niż stopień sprężania silników benzynowych. Były stosowane jako silniki stacjonarne i w ciągnikach rolniczych z których najbardziej znany jest Lanz Bulldog, a w Polsce Ursus C-45.

Wysokoprężne silniki dwusuwowe, zasilane olejem napędowym, stosowano natomiast do napędzania bardzo dużych pojazdów, takich jak statki, lokomotywy (np. ST44, Class 66), czy bardzo duże samochody techniczne, np. straży pożarnej. Obecnie w krajach wysoko rozwiniętych także tu wypierane są one przez czterosuwowe silniki wysokoprężne, nadal są jednak często stosowane jako nowoczesne silniki okrętowe i stacjonarne. Największy obecnie oferowany spalinowy silnik tłokowy ? Wartsila-Sulzer RTA96-C ? jest dwusuwowym silnikiem wodzikowym z zapłonem samoczynnym.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_dwusuwowy


Ile kosztują części do samochodu?

Części samochodowe niektórzy z nas kupują o wiele częściej, niż ubrania. Często jest to spowodowane złym stanem technicznym danego pojazdu lub nieodpowiednim serwisowaniem, ale czasem zdarza się także, że na początku kupujemy tanią część, która psuje się już po kilku dniach. Jak można zapobiegać takim sytuacjom? Najlepiej jest oczywiście kupować oryginalne części, mimo, że często kosztują one o wiele więcej. Koszt naprawy ze względu na określone części może często być bardzo wysoki, jednak zawsze bardziej opłaci nam się zapłacić więcej za pierwszym razem, niż płacić małe kwoty, jednak bardzo często. Posiadając własny samochód zawsze musimy się liczyć z tego typu wydatkami.


Które części zamienne będą najlepsze dla samochodów?

naprawy samochodów zdarzają się każdemu, jednak nie wszyscy z nas wiedzą jak należy podchodzić do takich czynności, aby były one wykonane prawidłowo. W każdym przypadku konieczna może być oczywiście inna czynność, jednak każdorazowo trzeba będzie zatroszczyć się o pewne niezbędne elementy, które pomogą nam uzyskać pożądany przez nas efekt. Jednym z najważniejszych czynników, które będą miały na to wpływ, są oczywiście odpowiednie części zamienne do naszych pojazdów i zdecydowanie w każdym przypadku należy wybierać tylko te sprawdzone, pochodzące od najlepszych producentów. Decydując się na takie elementy, zyskamy pewność, że cała naprawa przebiegnie bez komplikacji a nasze auto zachowa sprawność na długi czas.