Marketing poligraficzny

Dodane: 22-10-2016 09:09
Marketing poligraficzny Naklejki przybierają różne formy i kształty, również naklejki żywiczne wypełniane tworzywami sztucznymi. Dzisiaj poligraficznych tematach.

Desktop Publishing - Wikipedia uczy czym jest DTP

DTP (ang. Desktop Publishing ? publikowanie zza biurka) ? termin oznaczający pierwotnie ogół czynności związanych z przygotowaniem na komputerze materiałów, które będą później powielone metodami poligraficznymi. Krócej mówiąc, termin ten oznacza komputerowe przygotowanie do druku1. W tym znaczeniu termin ten dotyczy nie tylko fazy projektowej, czyli tworzenia w programach komputerowych obrazu (oraz kształtu) stron publikacji, ale także zarządzania pracą grupową, a nawet odnosi się do komputerowego sterowania urządzeniami wykorzystywanymi w tym procesie, a więc np. naświetlarkami czy maszynami drukarskimi.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/DTP


Kilka cech druku cyfrowego. Cytat z Wikipedii

Druk cyfrowy charakteryzuje się następującymi cechami:

Materiały przeznaczone do druku są dostarczane do urządzenia drukującego w postaci danych komputerowych.
Komputerowy zapis cyfrowy pozwala na druk bezpośredni lub poprzez nośnik pośredni.
W przypadku występowania nośnika pośredniego obraz znajdujący się na nim jest kasowany i zapisywany na nowo po każdym cyklu drukowania.
Istnieje możliwość zmian dowolnych elementów graficznych lub tekstowych dla każdej kolejnej odbitki (personalizacja).
W urządzeniu najczęściej brak formy drukowej (nie dotyczy risografii). Swoistą formą drukową jest sam zapis cyfrowy.
Obraz drukowy tworzony jest w cyfrowej maszynie drukarskiej i to bezpośrednio w miejscu, z którego rozpoczyna się druk.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Druk_cyfrowy


Technologia druku cyfrowego, kiedy najlepiej siÄ™ sprawdza?

Druk cyfrowy ma zastosowanie wszędzie tam, gdzie wymaga się dużej jakości przy niskim nakładzie. Czyli generalnie tam, gdzie offset jest zbyt drogi w stosunku do samej wartości druku. Materiały na konferencje, niskie nakłady materiałów reklamowych, materiały biznesowe oraz raporty.

Różnica w cenie pomiędzy tymi technologiami jest taka, że proces przygotowania do druku maszyny offsetowej jest bardzo długi i kosztowny, jednak raz ustawiona może wykonać bardzo dużo kopii w bardzo wysokiej jakości, dlatego cena za pojedynczy druk w offsecie jest tym mniejsza im większy jest nakład.