Przedsiębiorstwa typu umożliwiają prowadzenie badań i rozmów telefonicznych opierając się o własne systemy do prowadzenia statystyk.

To świetna możliwość dla średnich firm, szukających firm zewnętrznych wykonujących tego typu usługi.

System Informacji Marketingowych w Wikipedii

badania cati
System informacji marketingowych (SIM) - sformalizowany i powiązany wewnętrznie zespół osób, urządzeń oraz procedur stworzonych w celu zapewnienia uporządkowanego dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych. To metoda ciągłego planowania, zbierania i przechowywania oraz analizy danych. System informacji marketingowej ułatwia podejmowanie dwóch kategorii decyzji: programowanych i nieprogramowanych. SIM powinien być okresowo weryfikowany w celu oceny wartości dostarczonych informacji i sformułowania zapotrzebowania na nowe informacje.
Wyniki badań marketingowych i informacje uzyskane z systemu informacji marketingowej są względem siebie komplementarne.
Ze względu na potrzebę sprawnego przetwarzania dużej liczby danych, SIM funkcjonuje zazwyczaj przy wykorzystaniu Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_informacji_marketingowych

Prowadzenie rozmowy

badania catiSkrypt dla konsultanta telefonicznego powinien zawierać pewne podstawowe informacje o tematyce rozmowy z klientem, lub ankietowanym.
Nie można wrzucić pracownika 'na żywioł', ponieważ w większości przypadków z takiej rozmowy nic nie będzie.
Skrypt to podstawa, ale nie powinien stanowić ograniczenia dla konsultanta, a postępowanie niezgodnie z nim, nie powinno być karane, zwłaszcza jeżeli rozmowa zakończyła się sukcesem. Często na nasz numer prywatny dzwonią ankieterzy z firm marketingowych, aby zadać kilka pytań odnoście nowości rynkowej, promocjach itp.
Jeżeli mamy czas warto na te parę pytań odpowiedzieć.

W końcu nie próbują nam niczego sprzedać, a jedynie zbierają pewne dane.

Oczywiście wiele zależy od czasu w którym taki telefon otrzymamy, ponieważ telemarketerzy mają straszne wyczucie czasu.

Wikipedia o voicemailingu

oicemailing (voice mailing) - forma promocyjna stosowana w reklamowych kampaniach telefonicznych. Wybrana grupa docelowa otrzymuje w określonym czasie (po odebraniu swojego telefonu) komunikat głosowy promujący na przykład jakieś wydarzenie, produkt lub usługę. Połączenia telefoniczne wykonywane są automatycznie, a wiadomość głosowa przygotowana jest wcześniej. Nagrywa się ją zwykle z udziałem profesjonalnego lektora lub powszechnie znanej osoby (z rozpoznawalnym, miłym głosem). Voicemailing realizuje się obecnie zarówno przy wykorzystaniu telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych.
W tym drugim przypadku głosowy przekaz reklamowy wzmocniony jest najczęściej również informacją tekstową w postaci SMS-a przesyłanego po tym, jak już odbiorca odsłucha komunikat. W polskiej praktyce biznesowej pojawia się także termin VMS (ang.
Voice Mail Service).
Wiadomość głosowa VMS jest uznawana za jedno z podstawowych narzędzi marketingu mobilnego i używa się jej do masowej wysyłki treści reklamowych (podobnie jak SMS i MMS).
Zaletą voicemailingu jest przede wszystkim potencjalnie duży zasięg. Wiele narzędzi marketingu mobilnego przeznaczonych jest jedynie dla użytkowników smartfonów (np.
kampanie reklamy kontekstowej i aplikacje mobilne).

Usługi takie jak masowa wysyłka SMS mogą być kierowane także do użytkowników telefonów komórkowych starszego typu (tzw.

dumphones).
Voicemailing może być kierowany także do abonentów telefonów stacjonarnych.
Do wad tego typu usług można zaliczyć stosunkowo ograniczoną (np.

w stosunku do telemarketingu) możliwość komunikacji dwustronnej.

Odbiorca wiadomości głosowej może jedynie wybrać numer na klawiaturze numerycznej i odpowiedzieć w ten sposób na zadane w wiadomości pytanie lub wybrać określoną opcję dalszej rozmowy.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Voicemailing
.

Widok do druku:

badania cati

Poprzednie wpisy:

Następne wpisy: