producent myjni bezdotykowych

Książki o motoryzacji

Osoby fascynujące się motoryzacją z pewnością doskonale zdają sobie sprawę z tego, że na rynku dostępnych jest mnóstwo książek dotyczących samochodów.
Udając się do księgarni możemy kupić nie tylko poradnik, jak własnoręcznie naprawiać samochody danej marki czy nawet konkretnego modelu.
Wiele książek podejmuje tematy odnoszące się do historii motoryzacji czy przedstawia główne jej nurty. W sprzedaży dostaniemy również specjalne albumy z samochodami lub innymi pojazdami, które mogą być prawdziwą perełką dla kolekcjonerów.
Największą popularnością cieszą się jednak te pozycje, które pozwalają na samodzielne przeprowadzenie napraw we własnym samochodzie przedstawiając takie operacje krok po kroku.

Gdzie się stosuje sprężarki?

Sprężarki stosowane są wszędzie tam gdzie potrzebne jest powietrze lub inne gazy pod ciśnieniem. Bardzo często można spotkać te urządzenia w samochodach.
Najprostszym przykładem są turbosprężarki pracujące z silnikiem samochodowym.

Działają one na zasadzie wykorzystania spalin silnika do napędzania turbiny gazowej połączonej ze sprężarką.

Ta sprężarka z kolei dostarcza powietrze do dolotu silnika.

Takie rozwiązanie znacznie poprawia efektywność silnika.
Oprócz tego sprężarki stosowane są w samochodach ciężarowych do napędzania pneumatycznych układów hamulcowych. Służą tam do utrzymywania wysokiego ciśnienia umożliwiającego funkcjonowanie hamulców. Kolejnym miejscem związanym z motoryzacją gdzie wykorzystywane są sprężarki są warsztaty samochodowe. W nich wykorzystywane są kompresory połączone ze zbiornikiem sprężonego powietrza.
Przy pracach mechanicznych są wykorzystywane do napędzania narzędzi pneumatycznych - np.
kluczy udarowych. Również stosowane są do przedmuchiwania i czyszczenia.
Natomiast w warsztacie lakierniczym sprężarki stosowane są do malowania natryskowego.

Zasada działania diesla

producent myjni bezdotykowych
Ssanie Do cylindra, w wyniku przesuwania się tłoka i wystąpienia dzięki temu podciśnienia, zasysane jest z otoczenia czyste powietrze1.
Suw ssania kończy się zamknięciem zaworu ssącego (silnik czterosuwowy) lub przesłonięciem kanału dolotowego (silnik dwusuwowy). Sprężanie Zassane do cylindra powietrze (o temperaturze zbliżonej do temperatury otoczenia) jest następnie sprężane w wyniku ruchu tłoka w stronę głowicy przy zamkniętych zaworach.
Podczas sprężania rośnie intensywnie temperatura powietrza do bardzo wysokiej wartości1. Praca (ekspansja) Temperatura powietrza pod koniec sprężania jest tak wysoka, że możliwy jest zapłon wtryśniętej dawki paliwa do przestrzeni nad tłokiem znajdującym się w pobliżu górnego martwego położenia1.

Paliwo wtryskiwane jest pod wysokim ciśnieniem (zob.

hydrauliczny system wtrysku paliwa), dzięki czemu uzyskuje się dobre rozpylenie paliwa.

Bardzo małe krople paliwa otoczone gorącym powietrzem szybko odparowują, a pary paliwa, dzięki dużej turbulencji, dobrze mieszają się z powietrzem tworząc jednorodny palny gaz.

Gaz ten ulega samozapłonowi wywołanemu wysoką temperaturą.

W wyniku spalania silnie rośnie temperatura gazu. Spalanie rozpoczyna się, gdy tłok znajduje się w pobliżu górnego położenia zwrotnego tłoka1. Jest to początek ekspansji czynnika roboczego i wykonywania pracy.
Początkowo, wraz ze wzrostem temperatury, rośnie także ciśnienie czynnika, lecz wzrost prędkości poruszania się tłoka powoduje, że ciśnienie zaczyna maleć, a rośnie objętość właściwa gazu.

Spalanie kończy się jeszcze w czasie ruchu tłoka w stronę dolnego martwego położenia. Podczas suwu pracy ujawnia się główna różnica pomiędzy silnikiem wysokoprężnym a silnikiem o zapłonie iskrowym pracującym według cyklu Otta.

W silnikach o zapłonie iskrowym spalanie mieszanki zachodzi bardzo szybko i wiąże się z gwałtownym wzrostem temperatury i ciśnienia w cylindrze (przemiana izochoryczna).

W silnikach Diesla spalanie jest wolniejsze i następuje w dużej mierze podczas cofania tłoka.

Ciśnienie podczas spalania jest mniej więcej stałe, rośnie natomiast temperatura i objętość gazu (czyli jest to przemiana izobaryczna). Wydech Gdy tłok znajduje się w pobliżu dolnego martwego położenia, następuje otwarcie zaworu wylotowego.
Ponieważ ciśnienie gazu w cylindrze jest wyższe od ciśnienia otoczenia, następuje wylot gazu do otoczenia.
Zawór ten jest otwarty także podczas ruchu tłoka w kierunku głowicy i prawie wszystkie gazy spalinowe zostają wydalone z cylindra.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym.